Wednesday, December 4, 2013

Lavender Dreams...

Neden lavantayı bu kadar çok seviyorum bilmiyorum ama, seviyorum işte.. Her türlüsünü yetiştirmek için çok uğraşıyorum ama bol bol yaprağım olsa da, çiçeklerin sayısı bir iki taneyi geçmiyor..( çok suluyormuşum galiba..) Arada bir böyle bir kaç tane çiçek bulunca da ne yapacağımı şaşırıyorum..Bu kez da öyle oldu..Önce bol bol fotoğrafını çektim, sonra da yazık bunlar bir iki gün içinde solup gidecekler, kendilerini olmasa bile hiç olmazsa kokularını saklayayım deyip lavantalı toz şeker yaptım.

I really dont know why I love lavenders so much, but I do... I tried hard to grow a variety of them but so far I have alot of leaves but very few flowers ( appereantly I am watering them too much) So whenever I come across with lavenders, I dont know what to do with them..As it always happens, first I took tons of photos then in order not to lose their aroma, I put them in to sugar..



Toz şekere ilk defa lavanta ekliyorum. Internetten öğrendiğime göre daha sonra çaylarda, meyvelerin üzerinde, limonata da, kek veya kurabiye yaparken kullanabilecekmişim..Şimdilik mutfağımda bir kavanozun içinde şıklık yapıyorlar..Diğerlerini denedikçe size bildiririm.. 

This is the first time, I am adding lavender to sugar. As I learned from internet, after a while I could be able to use them in teas, sprinkled over fruits, add to lemonade, and mix into muffin or cake batter..So far they are giving a lovely look in a jar to my kitchen and I will share the results of the use soon..


8 comments:

  1. Ben de çayda lavanta'yı ilk defa Fauchon'un çaylarında görmüştüm. Bu da güzel fikirmiş. Yazık ki, çayı şekersiz içiyorum...

    ReplyDelete
  2. merak ettim bende :) lavantaları bu kadar sevmekle kesinlikle haklısınız.. Harika görünüyorlar ;)

    ReplyDelete
  3. I just bought airdried lavender from Portugal from my friend Paula of otchipotchi and I make tea with it.So soothing!AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  4. İlk kez duyuyorum ne hoş bir fikir. Yalnız bende çocukluğumdan bu yana çayı şekersiz içiyorum. ama tatlılarda neden olmasın :)
    sevgilerimle...

    ReplyDelete
  5. ah şahane birşey öğrendim,yani bahçemdeki lavantaları bu şekilde değerlendirebilirim öyle mi?lütfen devamını getirin,sonraki adım ne nasıl saklayıp,nasıl kullanabilirim,teşekkürler.
    çok sevgiler

    ReplyDelete
  6. Çok sulamaktan yetismediklerini sanmiyorum cunku benim bahcemdekiler tam bir kuduruk her yil cok guzel dolu dolu aciyorlar, mis gibi kokuyorlar...ve ben 365 gunun 300 gunu yagmur yagan hollandada yasiyorum :))) Belki de daha cok su istiyorlardir ;)

    ReplyDelete
  7. kokusu burnuma geldi:)
    bir de yasemin var, onu da çok severim..banyoda, kase içine koyuyorum suyla birlikte, çok güzel kokuyorlar..

    ReplyDelete
  8. I was scrolling through your beautiful blog posts and HAD to stop at this one... What great and wonderful ideas with lavender! Beautiful photography too :) Hugs from Holland

    ReplyDelete