Sunday, November 22, 2015

Bazı zeytinler çok özel...

Bu sıralar Datça yarımadasında harıl harıl zeytin ve Datça'nın ünlü güz domatesi toplanıyor. Her yerde bir faaliyet bir çalışma var anlayacağınız.. Bizim küçük zeytin hasadımız ise neredeyse bir ay önce yapıldı.. 





Yazımın başlığında da yazdığım gibi bu zeytinler çok özel ve aşırı da güzel çünkü sıcak yaz gecelerinde evde balkonda bile yemek yiyemeyip, onların altına kurmuştuk küçük piknik masamızı.. Daha önceki yıllarda tek tük zeytin verirken bu sefer biraz daha fazla verdiler.. Bir ay kadar önce de bizim bahçıvanın hanımı Bedia hadi toplayalım da zeytin yapalım Ayşegül abla dedi.. 

Aslında bizde annem çok meraklıdır bu işlere ve yıllarca bize İstanbul'a zeytin yapıp yapıp yollamıştır.. Sonra 3-4 yıldır çok kötü olmaya başladı zeytinleri.. Kütür kütür zeytinler  kısa bir süre sonra erimeye başlıyordu.. O da vaz geçti bu işten.. Bende bu işi bildiğim için yok ben beceremiyorum Bedia sen topla yap demiştim..


Sağolsun ben yapmasam da baktım geçenlerde Bedia bana da yaptığı zeytinlerden koca bir kavanoz getirmiş.. Onun da son dönemde yaptığı zeytinler eridiği için çokta umutlu değildim aslında sonuçtan ama tadına bakar bakmaz bayıldım ve o anda kavanozun dibine doğru yavaştan yavaştan ilerlemeye başladım.. 


Niye bu sefer farklı oldu diye sorduğumdaysa, bu sefer iyi su kullandım Ayşegül abla dedi.. İyi su dediği musluk suyu değilde, suculardan pet şişelerde aldığımız içme suları.. Sonra oturduk düşündük ve bulduk ki bizim sitenin suyu son 3-4 yıldır klorlanıyor ondan önce böyle bir adet yoktu buralarda.. Tabii bu büyük keşif ve süper lezzetli zeytinlerden sonra şimdi annemle karar verdik seneye bizde toplayıp yapalım diye..


Toplanan zeytinler iki şekilde suya yatırılıyorlar.. Ya çizilerek yada kırılarak.. Biz çoğunlukla çizerek yapardık eskiden, bunlarda öyle..  Bir hafta kadar su da beklettim ve aklıma geldikçe suyunu değiştirdim dedi bana Bedia.. Zeytini önce suda bekletmek lazım ki acısı gitsin.. Sık sık su değiştirmekte o yüzden gerekli.. Acısı gidince tuzlu su dolu kavanozlara aktarılıyor.. Orada da damak tadınıza göre 2 hafta kadar bekledikten sonra yemeğe hazır hale geliyorlar.. Sonrada şöyle zeytinyağ doldurduğunuz, ve limon dilimleri yerleştirdiğiniz kavanozlara alırsanız sonuç tek kelime ile harika oluyor..

İşte bu Pazar günüde Datça'daki hayatımızdan küçük ve lezzetli bir kesit sizlere..

Keyifli Pazarlar bizden size..


Well these olives are quite precious and delicious because they are coming from the small trees that we picniced under on hot summer nights in the garden..

To prepare your olives is actually rather an easy process.. After picking them up, they have to wait in chlorine free water for about a week and you have to change their water as often as possible so that they will get rid of their bitter taste.. For the next step you have to transfer them to salty water to be soaked for about 2 weeks.. Depending on how salty you like them then you could put them in jars filled with olive oil and lemon slices for a great taste.. 



4 comments:

  1. Zeytin berekettir. Sofrada olmazsa olmaz. ben de Ege'liyim. Zeytin Akhisar'da çoktur. Çocukluğumuzda çok topladık. Benim yaptıklarım da eriyor. O yüzden en doğal zeytinleri almaya bakıyorum. Geçenlerde iller fuarında Akhisar zeytinini buldum . Hemen aldım.eşimde yağı Soma'dan getirdi. Size afiyet olsun.

    ReplyDelete
  2. I have two arbequina olive trees and though they have flowers in spring, they have never produced a single olive. I have to grow them in pots but I think I am giving up on them.

    ReplyDelete
  3. We have hardly any olives this year - I'll be lucky if I get 5 jars

    ReplyDelete
  4. Fotoğraflarda "zeytin dalını" görünce aklıma ilk gelen "Barış" oldu. Dünyada barış olsun diyorum...
    Sevgilerimle Ebru
    instagram ozumebruli

    ReplyDelete