Thursday, March 3, 2016

En kolay dolap yenileme bu yenileme...

Bu sıralar çok çalışkan bir blogger oldum.. Dün bir yazı, bugün bir tane daha, eğer fotoğraflarını çekebilirsem yarına bir tane daha gelebilir.. Başıma taş mı yağacak ne :))

Bu sefer ki çok kolay bir dolap yenileme.. Aşağıdaki dolabı İstanbul'daki evimizin çalışma odası için İkea'dan ham olarak almış sonra da üzerine yanlış hatırlamıyorsam iki kat beyaz cila atmıştım.. Datça'ya getirdiğimizden beri de sürekli kafamda olan bir proje.. Cilalı haliyle çok ruhsuz ruhsuz bizim yatak odasının bir köşesinde duruyordu..Turkuaza boyamayı düşündüm, çok gösterişli kulplar takmayı düşündüm, dekopaj yapmayı düşündüm ama sonuçta hiç biri tam olarak kafama yatmadı..


Sonunda geçenlerde bir gün kafamda bir ampül yandı ve koştur koştur duvar stickerları yani duvara yapıştırılabilecek çıkartmalardan aramaya başladım.. BC Home sitesinde bu sticker çeşitlerinden çok fazla var ve benimkiler de oradan.. Bir set yazılı olanlardan aldım bir kaç sette başka yerlerde kullanmak için çeşitli boyda yıldızlar ve balıklar aldım..


Bu sticker bir poster büyüklüğünde geldi.. Ben o haliyle kullanamayacağım için öncelikle kelimeleri tek tek kestim.. Sonra arkadaki beyaz kalın kağıdı çıkartıyorsunuz.. Bu aşamada harflerin şeffaf yapışkan kısımda kalması çok önemli.. Eğer benim ilk kelimede yaptığım gibi harfleri çıkartırsanız sonra düzgün yapıştırmak için çok zorlanabilirsiniz.. Daha sonra şeffaf kısımla beraber kelimeleri istediğim yerlere yapıştırdım.. Sıkı sıkı yapışmaları için üzerlerinden sertçe bir bez yardımı ile geçtim.. Daha sonra şeffaf kağıdı harflerin üzerinden çekmek gerekiyor.. Bu aşamayı da yavaş yavaş ve sabırla yapmalısınız ki, harfler dolaba yapışıp kalsın, şeffaf kağıtla beraber kalkmasın... Bu aşamalar biraz dikkat istemekle beraber hepi topu her şey yarım saat kadar sürdü.. Sonra biraz boş kaldığını düşündüğüm yerlere de iki tane yine aynı sticker lardan yıldız yapıştırdım.. Şimdi sevgili eşim o aşağıdaki çirkin beyaz ayakları da büyük siyah tekerleklerle değiştirecek işte o zaman bence tam dört dörtlük olacak.. Ama ben tabii tekerleklerin takılmasını bekleyemeden sizle paylaştım bu yeni projeyi.. Ben sonuçtan çok memnunum, bilmem siz ne düşünüyorsunuz bu süper kolay dolap yenileme hakkında...



A very easy make over to this dull colored old İkea chest.. Here I used wall stickers to give a bit of touch and some character to this old thing.. Its very easy to do and I am very much pleased with the outcome.. As a next step hubby will change those ugly white plastic legs with small black wheels.. Then I think it will look just great...


4 comments:

  1. bu gösterişli haliyle kimbilir nerelerde boy gösterecek dolap. pratik bir yenileme. cok guzel olmuş, çok begendim:))

    ReplyDelete
  2. harika bir proje, elinize sağlık :)

    ReplyDelete
  3. Çok güzel olmuşşşşşş...Zaten kıskanıyorum sizi..Üstüne bide bu :)

    ReplyDelete
  4. Buda gerekiyor, insan hanesine. :)

    Öyle güzel, öyle sevimli ki!

    ReplyDelete